Khamis, 19 Mei 2011

:: aku yang berlari ::

" ku lari ke hutan kemudian menyanyiku, ku lari ke pantai kemudian teriakku, sepi.... sepi dan sendiri aku benci, ingin bingar aku mau di pasar, bosan aku dengan penat, nyah saja kau pekat, seperti berjelaga aku sendiri"



kadang-kadang aku sering kali terfikir untuk berlari dari setiap masalah yang aku hadapi dalam kehidupan ku . semua yang terjadi menghimpit dada membuatkan aku sesak dan tidak rasional menghasilkan satu idea . adakah ini yang dihadapi oleh setiap orang ? . makin jauh aku lari daripada masalah makin dekat ia menghampiri ku . memang aku yang suka kan cabaran dan persaingan . tapi bukan aku yang cuba mencari masalah dalam kehidupan ini . bukan mudah untuk aku berdepan dengan masalah dunia ini .

mereka mungkin tak mngerti erti masalah yang dihadapi oleh ku . tapi aku mungkin akan mngerti masalah yang dihadapi oleh kalian . erti kata aku tidak memahami diri ku atau aku yang tidak mengerti keperluan ku . masalah duniawi dah la satu . ni pu la juga masalah untuk aku bertemu yang Maha Esa . bukan nya aku yang meminta untuk Kau yang menyelesaikan masalah ku . tapi aku adalah hamba yang bersyukur kerana setiap masalah akan mematangkan pemikiran ku .

sendirian bukan jalan ku untuk menyelesaikan masalah . tapi sendirian aku untuk menjauhkan seketika masalah yang dihadapi . mungkin untuk mendapat ketenangan seketika yang mungkin akan menenangkan jiwa . huh!! . tak mungkin aku sendirian kerana aku punya ibubapa, keluarga serta rakan2 . sendiri gila memikirkan nya . sendiri gila untuk berdepan dengan nya .



p/s :: jangan cari masalah, jangan timbul masalah, jangan buat masalah, jangan bermasalah, jauhi masalah pasti selamat .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan