Jumaat, 4 Januari 2013

:: 2013 ::

saat aku menulis ini merupakan hari ke-4 bagi tahun masihi 2013 . tahun ini mendatangkan seribu satu makna yang amat bereerti dalam hidup yang menjangkau umur 23 tahun . tahun ini juga merupakan tahun terakhir untuk aku berada di bumi jelapang padi . 

tika ini hujan terus membasahi bumi yang bertuah ini . rahmat tuhan jangan dirungut kelak ditarik dirungut juga . sebenarnya itu lah fitrah seorang manusia , tidak pernah berasa cukup dengan apa yang ada . bagi aku syukur itu adalah lebih baik . jika tidak kerana hujan bagaimana untuk rumput menjadi hijau yang bisa menyejukkan mata memerhati . ah sejuk!! syukur tak perlukan salji .

dalam menjalani kehidupan tahun 2013 ini banyak perkara yang perlu di lalui . ada yang mudah dan ada yang mampu menggetarkan adrenalin seorang lelaki . selangkah demi selangkah aku akan menghabiskan pengajian dalam bidang perguruan . ku akui bukan mudah untuk menghabiskan sisa-sisa perjalanan ini .  menempuh sebuah perjalanan seperti air sungai yang mengalir penuh liku-liku yang perlu di lalui namun dilalui tanpa menghirau asakan yang menunggu . 

genggam bara api biar sampai jadi arang .

sekian , salam 2013
tamat riwayat 01:26 .


# tiada azam baharu untuk tahun ni, dahulu seorang sekarang berdua esok lusa bertiga.                                             

1 ulasan:

  1. "Dahulu seorang sekarang berdua esok lusa bertiga" Mak dah cerita dah. Tahniah ;)

    BalasPadam